Ik heb 2 referentie(s) voor u!

Cementlook

Product

Cementlook is een zogenaamd “beton ciré”. Beton ciré is een zeer trendy afwerkingsproduct voor vloeren, wanden en meubels. Je ziet veel toepassingen in badkamers en keukens. Voor de doe-het-zelver is een beton ciré eigenlijk geen geschikt product, omdat de applicatie best enige kennis en geduld vergt.

Maar verrassend genoeg blijven om die reden stukadoors en afwerkingsbedrijven er ook vaak een beetje vandaan. Niet in het minst vanwege een gebrek aan kennis bij de bouwmaterialenhandel. Met het shopconcept van het eigen merk Cementlook vangt Kind Bouwchemie twee vliegen in één klap. De handelaar kan emmers Cementlook, goed voor het verwerken van een oppervlakte van 5m2, op voorraad nemen. De emmer bevat voor alle verwerkingsonderdelen afgewogen hoeveelheden poeder en vloeistof. Met de bijgeleverde maatbeker en de flyer met het 6-stappenplan is Cementlook goed verkoopbaar en goed verwerkbaar.

Opdracht

VorteKx brengt Cementlook via de bouwmaterialenhandel op de markt. Veel handelaars hebben om eerder genoemde redenen helemaal nog geen beton ciré in hun programma. Het primaire doel is om handelaars het shopconcept op voorraad te laten nemen. Maar ook het inkopen van Cementlook kant-en-klaar, dat binnen 24-uur leverbaar is, is een goede stap voorwaarts. Eventueel ondersteund door een workshop van Cementlook voor de klanten van de bouwmaterialenhandelaar. We bewerken de markt zowel top-down via de hoofdvestigingen van handelaren. Maar ook bottom-up via de lokale handelaar.

Kind Bouwchemie – Murexin

Product

Kind Bouwchemie uit Oosterhout is importeur van Murexin in Nederland. Murexin is in Oostenrijk en Duitsland één van de topspelers op de markt van primers, egalines, lijmen voor tegelvloeren, vloerbedekkingen, parketvloeren en zwembaden. Kind/Murexin slaat een paar handelskanalen over en kan zodoende kwalitatief gelijkwaardige producten tegen zeer concurrerende prijzen leveren. Kind Bouwchemie verkoopt ook Cementlook. Een eigen merk betonciré dat zich onderscheidt van de concurrentie door een hoge vochtdichtheid.

Opdracht

Het eerste gedeelte van de opdracht is het bewerken van de, goeddeels voor Kind/Murexin nieuwe markt, van projectstoffeerders. Via de beproefde weg van koude acquisitie per telefoon wordt de eerste interesse gewekt. Na het geven van inzicht en eventueel een bezoek wordt een offerte opgesteld. Het tweede gedeelte van de opdracht is het verder bewerken van de, voor Kind/Murexin, primaire markt van tegelzetters. De werkwijze is identiek, al verschillen beide doelgroepen in hun besluitvormingsproces.