Marktverkenning

De allereerste fase van het commercieel proces, marktverkenning, is een al een vroege vorm van acquisitie. En bevindt zich op het snijvlak van marketing en sales. Zo kijken wij daar tegenaan.

Zet ons eens in als een neutrale vertegenwoordiger om technische en/of commerciële feedback op uw product of dienst te krijgen. Voordat u meteen een groot marketingbudget of dure sales ‘verbrandt’. Wij leveren in een eindrapport alle bouwstenen voor een gericht aanvalsplan aan.

De bijvangst in de marktverkenningsfase: de eerste verkoopkansen zijn al aangeboord.

Deze referenties gingen u al voor. Bel gerust voor informatie.

Kan ik u ook verder helpen?

Bent u overtuigd dat ik ook wat voor u kan betekenen? Neem dan contact met mij op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Over Joop Kolkman

Joop Kolkman

Mijn actieve loopbaan in verkoop begon op mijn 21e in de binnendienst. Vanaf mijn 23e werd het buitendienst advertentieverkoop voor makelaarskranten. Gevolgd door vakmedia voor bouw- en techniek. Daarna deed ik veel kennis- en verkoopervaring op in de transitie van traditionele informatieproducten naar online databased applicaties. En ook in de bouwwereld zelf ben ik actief geweest in verkoop van grootschalige (kozijn)projecten.

Ik ben werkzaam geweest voor A-merken als o.a. Cobouw, Schuttevaer, NBD/nbdonline.nl, De Vries Gorredijk/Vrigo+. In dezelfde periode ben ik na scholing bij het NIMA in nevenfuncties actief geweest voor deze organisatie als praktijk examinator en case schrijver van NIMA Sales A/B examens.

Zowel in uitvoerende als leidinggevende verkoopfuncties ben ik altijd geboeid geweest, en op zoek gebleven, naar nieuwe kansen. Noem het strategie, tactiek en/of marketing: als je iets wilt verkopen heb je het allemaal nodig. Verkoop is dus leuk en veelzijdig.

Mijn ambitie met VorteKx is om drie decennia ervaring en kennis te bundelen en u aan te bieden in de vorm die bij u past. Bij voorkeur in de "operatie": waar kunnen we het "vliegwiel" aanzwengelen? En dan aan de slag!

Met het allerbelangrijkste besef: verkoop is mensenwerk, en werk voor en van mensen.