Product

Solarix ontwerpt en produceert zonnepanelen waarmee steden sneller toekomstbestendig zullen worden. De panelen zijn toepasbaar op daken en gevels, waarbij schoonheid van het ontwerp centraal staat.


De panelen blijven mooi en sterk en zorgen ervoor dat iedere gevel zonne-energie oplevert. Ook in de ochtend en in de namiddag, wanneer er normaliter wel een energievraag is, maar zonnepanelen op het dak niet genoeg opwekken.

Daarmee zorgt Solarix ervoor dat een gebouw energieneutraal wordt.

De sterke overtuiging en visie staat centraal en vormt een belangrijk onderscheid dat missionair uitgedragen wordt: ‘met al die zonne-energie kunnen we het leven mooier, aangenamer en vooral groener maken’.

Opdracht

De doelstelling is om het concept verder te introduceren bij de juiste DMU in de bouwkolom. Waarbij vooralsnog de prioriteit ligt bij architecten en opdrachtgevers. Zonder daarmee de rol van aannemers, gevelbouwers, installatieadviseurs en installateurs te onderschatten.

De opdracht aan VorteKx: fungeer als klankbord voor het salesmanagement in het proces om de verkoopstrategie en verkooptactiek naar een volgende fase brengen. Daarbij komt o.a. aan de orde: Definieer het ideale project. Het inrichten van de salesfunnel. Priorisering van tijdsbesteding aan de DMU. Opname in het bestek en verdedigen van het bestek. De inzet van media, events en projectdata.

Extra informatie

Bekijk Solarix

Kan ik u ook verder helpen?

Bent u n.a.v deze testimonial overtuigd dat ik ook wat voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Over Joop Kolkman

Joop Kolkman

Mijn actieve loopbaan in verkoop begon op mijn 21e in de binnendienst. Vanaf mijn 23e werd het buitendienst advertentieverkoop voor makelaarskranten. Gevolgd door vakmedia voor bouw- en techniek. Daarna deed ik veel kennis- en verkoopervaring op in de transitie van traditionele informatieproducten naar online databased applicaties. En ook in de bouwwereld zelf ben ik actief geweest in verkoop van grootschalige (kozijn)projecten.

Ik ben werkzaam geweest voor A-merken als o.a. Cobouw, Schuttevaer, NBD/nbdonline.nl, De Vries Gorredijk/Vrigo+. In dezelfde periode ben ik na scholing bij het NIMA in nevenfuncties actief geweest voor deze organisatie als praktijk examinator en case schrijver van NIMA Sales A/B examens.

Zowel in uitvoerende als leidinggevende verkoopfuncties ben ik altijd geboeid geweest, en op zoek gebleven, naar nieuwe kansen. Noem het strategie, tactiek en/of marketing: als je iets wilt verkopen heb je het allemaal nodig. Verkoop is dus leuk en veelzijdig.

Mijn ambitie met VorteKx is om drie decennia ervaring en kennis te bundelen en u aan te bieden in de vorm die bij u past. Bij voorkeur in de "operatie": waar kunnen we het "vliegwiel" aanzwengelen? En dan aan de slag!

Met het allerbelangrijkste besef: verkoop is mensenwerk, en werk voor en van mensen.

Referenties

Hieronder staan een aantal klanten waarvoor ik één van deze diensten heb mogen uitvoeren.