Ik heb 28 referentie(s) voor u!

Nederlandse marktverkenning voor Starmix

Product

Al bijna 100 jaar produceert en ontwikkelt de wereldwijd actieve Duitse fabrikant Starmix apparatuur als bouw- en industriestofzuigers, waterstofzuigers enzovoorts, alsmede een sanitairprogramma met o.a. hand- en haardrogers voor de professionele markt. Kwaliteit en degelijkheid staan vet gedrukt bij Starmix. Via de Nederlandse dealer Equi, die al jaar en dag het stofzuigerprogramma van Starmix succesvol verkoopt in Nederland wordt nu ook een begin gemaakt met de verkoop van het hand- en haardrogerprogramma.

Opdracht

VorteKx brengt de markt in kaart door gericht op projecten te werven. Waarbij het doel tweeledig is: enerzijds de opgedane kennis vertalen in bouwstenen voor een toekomstige commerciële strategie. En anderzijds concreet afspraken maken voor het buitendienstteam van Starmix om directe verkoopkansen te benutten.

Marktintroductie van BTE Stelcon

Product

Stelcon, onderdeel van de BTE groep, is in Duitsland net als in Nederland een bekende leverancier van de zogenaamde Stelcon platen. Oplossingen in beton om snel en efficient terreinen voor kortere of langere tijd te verharden.

Opdracht

Vanuit Duitsland wordt al een aantal jaar met succes de zogenaamde staalankerplaat als complementair product aan betonvloeren voor nieuwbouw en reparatie/renovatie vermarkt. Stelcon GmbH is van zins de staalankerplaat ook in Nederland te introduceren. Door middel van bezoeken en interviews aan de bedrijfskolommen van opdrachtgevers, architecten/ingenieurs, bouwbedrijven en vloerenbedrijven, brengt VorteKx de markt in kaart om de een fundament te kunnen leggen onder een salesstrategie voor een duurzame marktintroductie.

Werven voor het event “Gevel” in Ahoy

Product

De Jaarbeurs is veruit de meest bekende en langst bestaande beurs- en eventorganisator van Nederland. In deze opdracht was het onderwerp de beurs Gevel die al bijna twee decennia om het jaar gehouden wordt in Rotterdam Ahoy.

Opdracht

Personele uitdagingen bij De Jaarbeurs lagen ten grondslag aan deze opdracht. VorteKx heeft een uitgebreid netwerk hebben in de gewenste doelgroep voor de beurs Gevel: toeleveranciers van gevelmaterialen die op de beursvloer en in kennissessies graag in contact komen met architecten en gevelbouwers. Daarnaast is dit inmiddels de derde opdracht die wij voor De Jaarbeurs uit mogen voeren. We zijn er trots op dat wij een bijdrage hebben mogen leveren aan een goed gevulde beursvloer met standhouders en kennispartners.

Marktonderzoek voor Europe Racking

Product

Europe Racking ontwerpt, produceert en verbetert systemen voor magazijninrichting. De productiefaciliteit is gevestigd in Nederland. Hier worden maatwerkoplossingen voor complexe opslagproblemen ontworpen en gemaakt.

Opdracht

Europe Racking ziet marktontwikkeling in lokale nieuwbouw- en vervangingsmarkten voor de productgroepen legbordstellingen en grootbordstellingen. De organisatie is commercieel niet ingericht om rechtstreeks deze markt te bewerken en overweegt een dealernetwerk op te bouwen. Het onderscheid is echter dat er nu vaak een markt van gebruikte stellingen ingezet wordt bij dergelijke projecten. Daar waar Europe Racking dat in kan vullen met een nieuw en uit te breiden stellingprogramma. Door middel van onderzoek naar de marktspelers, de besluitvormingsprocessen en het maken van afspraken met potentiele dealers heeft VorteKx een bijdrage geleverd aan dit proces van Europe Racking.

Aanbestedingspresentatie voor TechnoTape

Product

TechnoTape is importeur en fabrikant van zelfklevende tapes en verpakkingsfoliën voor de “do it yourself” – en professionele markt.

Opdracht

TechnoTape ondersteunen in het wervend opstellen van een aanbestedings presentatie en document ten behoeve van het behoud van één van de key-accounts van TechnoTape.

Ondersteuning van “BID”: Building Industrialisation Digitalisation

Product

De Jaarbeurs is veruit de meest bekende en langst bestaande beurs- en eventorganisator van Nederland. In deze opdracht was het onderwerp het nieuwe event BID.

Binnen de bouw liggen er op het vlak van industrialisering en digitalisering nog grote kansen. Jaarbeurs lanceert daarom BID (Building Industrialization & Digitization); een jaarlijks contentgedreven, kennisintensief event met recente referentieprojecten en de nieuwste en toekomstige ontwikkelingen op dit gebied.

Opdracht

Tweeledig, zowel het meedenken en uitwerken van het marketingconcept alsmede het ondersteunen in de werving van klanten was onderdeel van de opdracht. Hier werd door meerder mensen van VorteKx aan gewerkt.

Verkooptraining voor Dylan Steel

Product

Dylan Steel Solutions in Oud-Beijerland is een van de meest toonaangevende handelsbedrijven in stalen buizen en buiscomponenten. Bewerkt worden markten als olie- en gas, offshore, scheepvaart, constructiewerk, machinefabrieken enzovoorts. De grote voorraad, vakkennis en flexibiliteit vormen het onderscheidende vermogen van deze wereldwijd leverende onderneming.

Opdracht

De energiemarkt zal sterke veranderingen ondergaan. Dit zal de al bestaande variëteit aan klanttypen enkel groter maken. Hierdoor bestaat een sterke behoefte aan het aanboren van nieuwe markten en het onderscheidend verkopen van ‘Dylan’ zelf. In een vijfdaagse, door VorteKx op maat ontwikkelde, verkooptraining hebben we een team van acht verkopers handvatten en vaardigheden kunnen geven om de toekomstige uitdagingen aan te kunnen.

Doelgroepanalyse voor “Premium” Bouwwereld

Product

De Eisma Media Groep (sinds 1874) is uitgever van hoogwaardige informatie en communicatieproducten en -diensten (o.a. vaktijdschriften, websites en e-mail nieuwsbrieven, events/awards en leermiddelen) in diverse business to business- en educatieve markten.

Opdracht

De business unit Bouwmedia heeft met Bouwwereld één van de toonaangevende en langst bestaande tijdschriften voor bouwtechnicie en archtecten in handen. Het online magazine bevat via de ingang ‘premium’ veel bouwtechnische en ontwerpcases die ook bij het HBO/WO onderwijs door zowel studenten als docenten tot gewenst studiemateriaal behoort. Wij hebben deze niet zo kapitaal krachtige, maar bijzonder interessante doelgroep in kaart gebracht en het ‘Premium’ middels persoonlijke verkoop bij alle instellingen aangeboden.