Ik heb 28 referentie(s) voor u!

Salespipeline verbeteren

Product

Roval Aluminium uit Helmond is de laatste decennia uitgegroeid tot marktleider in de bouw voor aluminium afwerkprofielen voor dak en gevel. Deels via de handel worden o.a. bouwbedrijven en dakbedekkers beleverd met bijvoorbeeld dakrandprofielen, en aluminium platen.

Opdracht

De productontwikkeling van maatwerkproducten als balusters, lamellenwanden en muurafdekkers zorgt voor een andere dynamiek in de commerciële organisatie. Door o.a. de inzet van 12Build hebben we zorg gedragen voor een verbeterde commerciële keuze, inzicht en verwerking van het traject ‘aanvraag-offerte-orderstroom’.

Stramtechniek

Product

Stramtechniek levert een unieke door Paul Boon zelf ontwikkelde stenentrommel die als hulpstuk aan een bestaande shovel voor stratenmakers gekoppeld kan worden.

Opdracht

Onderzoeken hoe de stenentrommel met een kleine organisatie effectief in de markt gezet kon worden. Zodanig dat de doelgroep stratenmakers bedrijven relatief snel met het product geconfronteerd zouden worden. Tevens onderzoek naar respectievelijk een koop- en een huurmarkt.

Salestraject Artiflex

Product

Artiflex – uitzendorganisatie van (bouw)technisch personeel.

Opdracht

De vestiging Zwijndrecht tijdelijk ondersteunen in het vinden van meer en grotere klanten. Het onderscheidende vermogen van Artiflex is het grote aantal vestigingen in Midden-Nederland die zich allemaal specialiseerden in technisch- en bouwpersoneel. Daarmee toont Artiflex zich specialist en allrounder in het marktsegment tegelijkertijd.

Safeprofiel

Product

Safeprofiel is een brandwerend profiel voor het lijmen van kalk-en betonsteen wanden dat ontwikkeld is door Jaco van Milligen. Het product vervangt een traditionele methode van bouwen, en heeft als uniek eigenschap dat het als enig product in zijn soort brandwerende keuringsrapporten kan overleggen.

Opdracht

Bij een beperkt aantal klanten van Van Milligen Metselwerken was het lijmprofiel bekend. Onze opdracht was om achtereenvolgens via marktverkenning de juiste sales strategie te ontwikkelen. En deze strategie vervolgens zelf uit te voeren. Van acquisitie, tot verkoop, tot after sales. Deze opdracht loopt nog steeds en Safeprofiel verovert een steeds groter deel van de markt. Met name bouwbedrijven en lijmbedrijven zijn de doelgroep die bewerkt wordt.