Ik heb 13 referentie(s) voor u!

3D/4D/5D/6D Projectplanning software BEXEL Manager voor bouwbedrijven

Product

Casvisual is een BIM software bedrijf met kennis van 3D open BIM modellen. Cadvisual biedt in de meest brede zin ‘bouwtechnisch informatiemanagement van de gebouwde omgeving van ontwerp tot en met sloop’.

Qua planning van (grote) bouwprojecten staat de aannemerij aan de vooravond van een grote digitaliseringsslag. Cadvisual positioneert met BEXEL Manager de meest vooruitstrevende planningssoftware die er momenteel bestaat. BEXEL Manager maakt het mogelijk om binnen één programma het 3D ontwerp te reviewen (en te bewerken), de bouw (4D) te plannen, en te calculeren (5D). En tenslotte het onderhoud van het object te beheren (6D-MJOP).

Dit maakt het mogelijk om virtueel in 3D door de planning heen te wandelen. Nog afgezien van gemak, tempo en foutenreductie biedt dit een enorm communicatievoordeel met de ketenpartners. En niet te vergeten, een voortdurend up-to-date dashboard van de financiële ontwikkeling van een project. Calculeren, 3D viewen en plannen hoeft dus niet meer in verschillende softwareprogrammatuur!

Opdracht

VorteKx heeft de opdracht gekregen om deze software onder de aandacht te brengen van planners, werkvoorbereiders, projectmanagers van grote bouwbedrijven om hen kennis te laten maken t.b.v. hun grote bouwprojecten. Maar natuurlijk is BEXEL Manager een grote strategische winst voor BIM managers, kostendeskundigen en (financieel) directeuren van aannemers.

Casvisual is zich er van bewust dat de keuze, aanschaf en implementatie van een nieuw software systeem een grote impact heeft op een organisatie. Een bouwbedrijf is tenslotte gefocust op uitvoering. Daarom bieden we een bijzonder concurrerende Bexel Manager Lite (480,-) waarmee minimaal één medewerker zich een jaar lang kan oriënteren op de voordelen van Bexel Manager. Terwijl de projecten op vol tempo doorlopen.

E-installateurs binden met gecertificeerde beveiliging

Product

M2 uit Eindhoven is een specialist in brand- en inbraakbeveiliging, camerabewaking en toegangscontrolesystemen. M2 verzorgt het ‘beveiligingstraject’ van bestek-calculatie-werkvoorbereiding tot en met installatie en onderhoud. Het onderscheid maakt M2 door kennis en zekerheid: M2 is een CIBV (brand) en VEB(CVV) (veiligheid) gecertificeerd leverancier en werkt altijd met eigen personeel.

Opdracht

M2 heeft Alert uit Breda overgenomen en als zodanig is de ambitie om als M2 Alert de activiteiten verder uit te breiden naar West-Brabant en Zuid-Holland-Zuid. De insteek is om samenwerking te zoeken met elektrotechnische installatiebedrijven. M2 Alert is in staat de installateur te ontzorgen op het gebied van de genoemde beveiliging. De meerwaarde voor de installateur is ook, dat men een totaal aanbod kan doen aan hun opdrachtgever. Daarmee hoeft de bestekpost ‘beveiliging’ niet terzijde geschoven te worden.

Kind Bouwchemie – Murexin

Product

Kind Bouwchemie uit Oosterhout is importeur van Murexin in Nederland. Murexin is in Oostenrijk en Duitsland één van de topspelers op de markt van primers, egalines, lijmen voor tegelvloeren, vloerbedekkingen, parketvloeren en zwembaden. Kind/Murexin slaat een paar handelskanalen over en kan zodoende kwalitatief gelijkwaardige producten tegen zeer concurrerende prijzen leveren. Kind Bouwchemie verkoopt ook Cementlook. Een eigen merk betonciré dat zich onderscheidt van de concurrentie door een hoge vochtdichtheid.

Opdracht

Het eerste gedeelte van de opdracht is het bewerken van de, goeddeels voor Kind/Murexin nieuwe markt, van projectstoffeerders. Via de beproefde weg van koude acquisitie per telefoon wordt de eerste interesse gewekt. Na het geven van inzicht en eventueel een bezoek wordt een offerte opgesteld. Het tweede gedeelte van de opdracht is het verder bewerken van de, voor Kind/Murexin, primaire markt van tegelzetters. De werkwijze is identiek, al verschillen beide doelgroepen in hun besluitvormingsproces.

Commerciële strategie voor de kennisbank ontwikkelen

Product

Vakmedianet is de grootste B2B uitgeverij van Nederland. VMN bedient branches als food, horeca, logistiek, mobiliteit, zorg, overheid, verzekeringen, beveiliging, schoonmaak en bouw. Met vakbladen en online applicaties.

Opdracht

Specifiek in het segment Bouw heeft Vakmedianet in het deelsegment regelgeving een online kennisbank ‘Omgeving In De Praktijk’ opnieuw vorm en inhoud gegeven. De online kennis bank baseert zich op de huidige wet- en regelgeving met betrekking tot kwaliteit van bouwwerken als gebouw specifiek maar ook in relatie tot de omgeving van het object. De inhoud is van 2021 opgenomen in de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging.

De kennisbank combineert inhoudelijke kennis middels praktijkcases die de onderliggende wet duidt. De beoogde doelgroep: functionarissen van gemeenten/bouw- en woningtoezicht, ingenieurs/adviesbureaus, architectenbureaus, bouwbedrijven B&U (ontwikkelend=projectontwikkelaar | uitvoerend=projectleider/hoofd bedrijfsbureau), en fabrikanten van bouwmaterialen (product manager). De doelstelling is om abonnees te verwerven, maar tegelijkertijd dient de opdracht om bouwstenen aan te leveren voor een doorontwikkeling van inhoud en de commerciële strategie.

Werven voor het event “Gevel” in Ahoy

Product

De Jaarbeurs is veruit de meest bekende en langst bestaande beurs- en eventorganisator van Nederland. In deze opdracht was het onderwerp de beurs Gevel die al bijna twee decennia om het jaar gehouden wordt in Rotterdam Ahoy.

Opdracht

Personele uitdagingen bij De Jaarbeurs lagen ten grondslag aan deze opdracht. VorteKx heeft een uitgebreid netwerk hebben in de gewenste doelgroep voor de beurs Gevel: toeleveranciers van gevelmaterialen die op de beursvloer en in kennissessies graag in contact komen met architecten en gevelbouwers. Daarnaast is dit inmiddels de derde opdracht die wij voor De Jaarbeurs uit mogen voeren. We zijn er trots op dat wij een bijdrage hebben mogen leveren aan een goed gevulde beursvloer met standhouders en kennispartners.

Ondersteuning van “BID”: Building Industrialisation Digitalisation

Product

De Jaarbeurs is veruit de meest bekende en langst bestaande beurs- en eventorganisator van Nederland. In deze opdracht was het onderwerp het nieuwe event BID.

Binnen de bouw liggen er op het vlak van industrialisering en digitalisering nog grote kansen. Jaarbeurs lanceert daarom BID (Building Industrialization & Digitization); een jaarlijks contentgedreven, kennisintensief event met recente referentieprojecten en de nieuwste en toekomstige ontwikkelingen op dit gebied.

Opdracht

Tweeledig, zowel het meedenken en uitwerken van het marketingconcept alsmede het ondersteunen in de werving van klanten was onderdeel van de opdracht. Hier werd door meerder mensen van VorteKx aan gewerkt.

Doelgroepanalyse voor “Premium” Bouwwereld

Product

De Eisma Media Groep (sinds 1874) is uitgever van hoogwaardige informatie en communicatieproducten en -diensten (o.a. vaktijdschriften, websites en e-mail nieuwsbrieven, events/awards en leermiddelen) in diverse business to business- en educatieve markten.

Opdracht

De business unit Bouwmedia heeft met Bouwwereld één van de toonaangevende en langst bestaande tijdschriften voor bouwtechnicie en archtecten in handen. Het online magazine bevat via de ingang ‘premium’ veel bouwtechnische en ontwerpcases die ook bij het HBO/WO onderwijs door zowel studenten als docenten tot gewenst studiemateriaal behoort. Wij hebben deze niet zo kapitaal krachtige, maar bijzonder interessante doelgroep in kaart gebracht en het ‘Premium’ middels persoonlijke verkoop bij alle instellingen aangeboden.

Klantenwerving voor de Mercuur

Product

De Mercuur is een is een online database met bouwprojectinformatie en een ‘pre-CRM’ functionaliteit. De gedetailleerde projectdata helpen fabrikanten van bouwmaterialen, bouwbedrijven en architecten in hun commerciele proces.

Opdracht

Het werven van nieuwe klanten als abonnee in Nederland en België.