Ik heb 15 referentie(s) voor u!

Doelgroepanalyse voor “Premium” Bouwwereld

Product

De Eisma Media Groep (sinds 1874) is uitgever van hoogwaardige informatie en communicatieproducten en -diensten (o.a. vaktijdschriften, websites en e-mail nieuwsbrieven, events/awards en leermiddelen) in diverse business to business- en educatieve markten.

Opdracht

De business unit Bouwmedia heeft met Bouwwereld één van de toonaangevende en langst bestaande tijdschriften voor bouwtechnicie en archtecten in handen. Het online magazine bevat via de ingang ‘premium’ veel bouwtechnische en ontwerpcases die ook bij het HBO/WO onderwijs door zowel studenten als docenten tot gewenst studiemateriaal behoort. Wij hebben deze niet zo kapitaal krachtige, maar bijzonder interessante doelgroep in kaart gebracht en het ‘Premium’ middels persoonlijke verkoop bij alle instellingen aangeboden.

Klantenwerving voor de Mercuur

Product

De Mercuur is een is een online database met bouwprojectinformatie en een ‘pre-CRM’ functionaliteit. De gedetailleerde projectdata helpen fabrikanten van bouwmaterialen, bouwbedrijven en architecten in hun commerciele proces.

Opdracht

Het werven van nieuwe klanten als abonnee in Nederland en België.

Werving voor “Social View”

Product

Social View is online platform waarbij social media feeds verzameld en gerangschikt worden naar categorieën ‘utiliteit’, ‘zorg’ en ‘woningbouw’. Een abonnement levert leads op om een social selling programma mee in te richten.

Opdracht

Werving van bouw gerelateerde bedrijven zoals toeleveranciers en bouwbedrijven voor wie de informatie van Social View een bouwsteen kan zijn binnen de commerciële strategie.

Onderzoek: is “Vakbeurs Elektrotechniek” nog relevant?

Product

De Jaarbeurs is veruit de meest bekende en langst bestaande beurs- en eventorganisator van Nederland. In deze opdracht was het onderwerp de beurs Elektrotechniek 6-18 november.

Opdracht

De casus was om te ontdekken of de geplande beurs Elektrotechniek nog bestaansrecht zou hebben. In een alles-of-niets actie heeft VorteKx mee gedacht en mee gewerkt in gesprek met relevante marktpartijen. Het was met name marktverkenning want na drie maanden bleek de conclusie gerechtvaardigd dat een doorstart van deze beurs niet levensvatbaar was.

Introductie van een nieuw product voor Armstrong

Product

Armstrong Plafonds is wereldwijd, maar ook in Nederland één van de toonaangevende fabrikanten van akoestische systeemplafonds. Voor elk utiliteitsproject heeft Armstrong een passende oplossing waarbij akoestiek en design centraal staan.

Opdracht

Armstrong ondersteunen in de introductie van het nieuwe naadloze akoestische systeemplafond Eleganza bij architecten in de regio Groot-Amsterdam. Personele problemen lagen ten grondslag aan de opdracht maar de introductie moest doorgaan.

Telesales voor 50VitaalPlus

Product

50VitaalPlus is sinds 2015 in de markt en richt zich als multimediaal magazine op de groeiende doelgroep vitale 50-plussers. Tien keer per jaar verschijnt een informatief magazine op basis van abonnees en controlled circulation via een netwerk van adverteerders.

Opdracht

Het tijdelijk bieden van ondersteuning in telefonische- en persoonlijke verkoop vanwege een te lage personele bezetting vanwege gezondheidsredenen.

Salestraject Artiflex

Product

Artiflex – uitzendorganisatie van (bouw)technisch personeel.

Opdracht

De vestiging Zwijndrecht tijdelijk ondersteunen in het vinden van meer en grotere klanten. Het onderscheidende vermogen van Artiflex is het grote aantal vestigingen in Midden-Nederland die zich allemaal specialiseerden in technisch- en bouwpersoneel. Daarmee toont Artiflex zich specialist en allrounder in het marktsegment tegelijkertijd.