Ik heb 9 referentie(s) voor u!

Commerciële strategie voor de kennisbank ontwikkelen

Product

Vakmedianet is de grootste B2B uitgeverij van Nederland. VMN bedient branches als food, horeca, logistiek, mobiliteit, zorg, overheid, verzekeringen, beveiliging, schoonmaak en bouw. Met vakbladen en online applicaties.

Opdracht

Specifiek in het segment Bouw heeft Vakmedianet in het deelsegment regelgeving een online kennisbank ‘Omgeving In De Praktijk’ opnieuw vorm en inhoud gegeven. De online kennis bank baseert zich op de huidige wet- en regelgeving met betrekking tot kwaliteit van bouwwerken als gebouw specifiek maar ook in relatie tot de omgeving van het object. De inhoud is van 2021 opgenomen in de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging.

De kennisbank combineert inhoudelijke kennis middels praktijkcases die de onderliggende wet duidt. De beoogde doelgroep: functionarissen van gemeenten/bouw- en woningtoezicht, ingenieurs/adviesbureaus, architectenbureaus, bouwbedrijven B&U (ontwikkelend=projectontwikkelaar | uitvoerend=projectleider/hoofd bedrijfsbureau), en fabrikanten van bouwmaterialen (product manager). De doelstelling is om abonnees te verwerven, maar tegelijkertijd dient de opdracht om bouwstenen aan te leveren voor een doorontwikkeling van inhoud en de commerciële strategie.

Nederlandse marktverkenning voor Starmix

Product

Al bijna 100 jaar produceert en ontwikkelt de wereldwijd actieve Duitse fabrikant Starmix apparatuur als bouw- en industriestofzuigers, waterstofzuigers enzovoorts, alsmede een sanitairprogramma met o.a. hand- en haardrogers voor de professionele markt. Kwaliteit en degelijkheid staan vet gedrukt bij Starmix. Via de Nederlandse dealer Equi, die al jaar en dag het stofzuigerprogramma van Starmix succesvol verkoopt in Nederland wordt nu ook een begin gemaakt met de verkoop van het hand- en haardrogerprogramma.

Opdracht

VorteKx brengt de markt in kaart door gericht op projecten te werven. Waarbij het doel tweeledig is: enerzijds de opgedane kennis vertalen in bouwstenen voor een toekomstige commerciële strategie. En anderzijds concreet afspraken maken voor het buitendienstteam van Starmix om directe verkoopkansen te benutten.

Marktintroductie van BTE Stelcon

Product

Stelcon, onderdeel van de BTE groep, is in Duitsland net als in Nederland een bekende leverancier van de zogenaamde Stelcon platen. Oplossingen in beton om snel en efficient terreinen voor kortere of langere tijd te verharden.

Opdracht

Vanuit Duitsland wordt al een aantal jaar met succes de zogenaamde staalankerplaat als complementair product aan betonvloeren voor nieuwbouw en reparatie/renovatie vermarkt. Stelcon GmbH is van zins de staalankerplaat ook in Nederland te introduceren. Door middel van bezoeken en interviews aan de bedrijfskolommen van opdrachtgevers, architecten/ingenieurs, bouwbedrijven en vloerenbedrijven, brengt VorteKx de markt in kaart om de een fundament te kunnen leggen onder een salesstrategie voor een duurzame marktintroductie.

Marktonderzoek voor Europe Racking

Product

Europe Racking ontwerpt, produceert en verbetert systemen voor magazijninrichting. De productiefaciliteit is gevestigd in Nederland. Hier worden maatwerkoplossingen voor complexe opslagproblemen ontworpen en gemaakt.

Opdracht

Europe Racking ziet marktontwikkeling in lokale nieuwbouw- en vervangingsmarkten voor de productgroepen legbordstellingen en grootbordstellingen. De organisatie is commercieel niet ingericht om rechtstreeks deze markt te bewerken en overweegt een dealernetwerk op te bouwen. Het onderscheid is echter dat er nu vaak een markt van gebruikte stellingen ingezet wordt bij dergelijke projecten. Daar waar Europe Racking dat in kan vullen met een nieuw en uit te breiden stellingprogramma. Door middel van onderzoek naar de marktspelers, de besluitvormingsprocessen en het maken van afspraken met potentiele dealers heeft VorteKx een bijdrage geleverd aan dit proces van Europe Racking.

Ondersteuning van “BID”: Building Industrialisation Digitalisation

Product

De Jaarbeurs is veruit de meest bekende en langst bestaande beurs- en eventorganisator van Nederland. In deze opdracht was het onderwerp het nieuwe event BID.

Binnen de bouw liggen er op het vlak van industrialisering en digitalisering nog grote kansen. Jaarbeurs lanceert daarom BID (Building Industrialization & Digitization); een jaarlijks contentgedreven, kennisintensief event met recente referentieprojecten en de nieuwste en toekomstige ontwikkelingen op dit gebied.

Opdracht

Tweeledig, zowel het meedenken en uitwerken van het marketingconcept alsmede het ondersteunen in de werving van klanten was onderdeel van de opdracht. Hier werd door meerder mensen van VorteKx aan gewerkt.

Doelgroepanalyse voor “Premium” Bouwwereld

Product

De Eisma Media Groep (sinds 1874) is uitgever van hoogwaardige informatie en communicatieproducten en -diensten (o.a. vaktijdschriften, websites en e-mail nieuwsbrieven, events/awards en leermiddelen) in diverse business to business- en educatieve markten.

Opdracht

De business unit Bouwmedia heeft met Bouwwereld één van de toonaangevende en langst bestaande tijdschriften voor bouwtechnicie en archtecten in handen. Het online magazine bevat via de ingang ‘premium’ veel bouwtechnische en ontwerpcases die ook bij het HBO/WO onderwijs door zowel studenten als docenten tot gewenst studiemateriaal behoort. Wij hebben deze niet zo kapitaal krachtige, maar bijzonder interessante doelgroep in kaart gebracht en het ‘Premium’ middels persoonlijke verkoop bij alle instellingen aangeboden.

“Prelude Max” introduceren

Product

Armstrong Plafonds is wereldwijd, maar ook in Nederland één van de toonaangevende fabrikanten van akoestische systeemplafonds. Voor elk utiliteitsproject heeft Armstrong een passende oplossing waarbij akoestiek en design centraal staan.

Opdracht

Met de zogenaamde ‘Prelude Max’, een nieuw ophangsysteem voor systeemplafonds specifiek voor datacenters, heeft Armstrong een stevige argumentatie in huis in het reduceren van het energieverbruik in deze grote energie slurpende complexen. De reductie betreft circa 25%-35% van de warmtelekken in de serverruimtes. Het product wordt vanuit de USA vermarkt aan de wereldwijd actieve spelers. In Nederland heeft VorteKx onderzoek gedaan naar de werking van de bouwkolom opdat voor de lokale markt duidelijk zal zijn wie de te bewerken DMU is. En met welke boodschap.

Onderzoek: is “Vakbeurs Elektrotechniek” nog relevant?

Product

De Jaarbeurs is veruit de meest bekende en langst bestaande beurs- en eventorganisator van Nederland. In deze opdracht was het onderwerp de beurs Elektrotechniek 6-18 november.

Opdracht

De casus was om te ontdekken of de geplande beurs Elektrotechniek nog bestaansrecht zou hebben. In een alles-of-niets actie heeft VorteKx mee gedacht en mee gewerkt in gesprek met relevante marktpartijen. Het was met name marktverkenning want na drie maanden bleek de conclusie gerechtvaardigd dat een doorstart van deze beurs niet levensvatbaar was.