Ik heb 5 referentie(s) voor u!

Kind Bouwchemie – Murexin

Product

Kind Bouwchemie uit Oosterhout is importeur van Murexin in Nederland. Murexin is in Oostenrijk en Duitsland één van de topspelers op de markt van primers, egalines, lijmen voor tegelvloeren, vloerbedekkingen, parketvloeren en zwembaden. Kind/Murexin slaat een paar handelskanalen over en kan zodoende kwalitatief gelijkwaardige producten tegen zeer concurrerende prijzen leveren. Kind Bouwchemie verkoopt ook Cementlook. Een eigen merk betonciré dat zich onderscheidt van de concurrentie door een hoge vochtdichtheid.

Opdracht

Het eerste gedeelte van de opdracht is het bewerken van de, goeddeels voor Kind/Murexin nieuwe markt, van projectstoffeerders. Via de beproefde weg van koude acquisitie per telefoon wordt de eerste interesse gewekt. Na het geven van inzicht en eventueel een bezoek wordt een offerte opgesteld. Het tweede gedeelte van de opdracht is het verder bewerken van de, voor Kind/Murexin, primaire markt van tegelzetters. De werkwijze is identiek, al verschillen beide doelgroepen in hun besluitvormingsproces.

Commerciële strategie voor de kennisbank ontwikkelen

Product

Vakmedianet is de grootste B2B uitgeverij van Nederland. VMN bedient branches als food, horeca, logistiek, mobiliteit, zorg, overheid, verzekeringen, beveiliging, schoonmaak en bouw. Met vakbladen en online applicaties.

Opdracht

Specifiek in het segment Bouw heeft Vakmedianet in het deelsegment regelgeving een online kennisbank ‘Omgeving In De Praktijk’ opnieuw vorm en inhoud gegeven. De online kennis bank baseert zich op de huidige wet- en regelgeving met betrekking tot kwaliteit van bouwwerken als gebouw specifiek maar ook in relatie tot de omgeving van het object. De inhoud is van 2021 opgenomen in de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging.

De kennisbank combineert inhoudelijke kennis middels praktijkcases die de onderliggende wet duidt. De beoogde doelgroep: functionarissen van gemeenten/bouw- en woningtoezicht, ingenieurs/adviesbureaus, architectenbureaus, bouwbedrijven B&U (ontwikkelend=projectontwikkelaar | uitvoerend=projectleider/hoofd bedrijfsbureau), en fabrikanten van bouwmaterialen (product manager). De doelstelling is om abonnees te verwerven, maar tegelijkertijd dient de opdracht om bouwstenen aan te leveren voor een doorontwikkeling van inhoud en de commerciële strategie.

Nederlandse marktverkenning voor Starmix

Product

Al bijna 100 jaar produceert en ontwikkelt de wereldwijd actieve Duitse fabrikant Starmix apparatuur als bouw- en industriestofzuigers, waterstofzuigers enzovoorts, alsmede een sanitairprogramma met o.a. hand- en haardrogers voor de professionele markt. Kwaliteit en degelijkheid staan vet gedrukt bij Starmix. Via de Nederlandse dealer Equi, die al jaar en dag het stofzuigerprogramma van Starmix succesvol verkoopt in Nederland wordt nu ook een begin gemaakt met de verkoop van het hand- en haardrogerprogramma.

Opdracht

VorteKx brengt de markt in kaart door gericht op projecten te werven. Waarbij het doel tweeledig is: enerzijds de opgedane kennis vertalen in bouwstenen voor een toekomstige commerciële strategie. En anderzijds concreet afspraken maken voor het buitendienstteam van Starmix om directe verkoopkansen te benutten.

Marktonderzoek voor Europe Racking

Product

Europe Racking ontwerpt, produceert en verbetert systemen voor magazijninrichting. De productiefaciliteit is gevestigd in Nederland. Hier worden maatwerkoplossingen voor complexe opslagproblemen ontworpen en gemaakt.

Opdracht

Europe Racking ziet marktontwikkeling in lokale nieuwbouw- en vervangingsmarkten voor de productgroepen legbordstellingen en grootbordstellingen. De organisatie is commercieel niet ingericht om rechtstreeks deze markt te bewerken en overweegt een dealernetwerk op te bouwen. Het onderscheid is echter dat er nu vaak een markt van gebruikte stellingen ingezet wordt bij dergelijke projecten. Daar waar Europe Racking dat in kan vullen met een nieuw en uit te breiden stellingprogramma. Door middel van onderzoek naar de marktspelers, de besluitvormingsprocessen en het maken van afspraken met potentiele dealers heeft VorteKx een bijdrage geleverd aan dit proces van Europe Racking.

Telesales voor 50VitaalPlus

Product

50VitaalPlus is sinds 2015 in de markt en richt zich als multimediaal magazine op de groeiende doelgroep vitale 50-plussers. Tien keer per jaar verschijnt een informatief magazine op basis van abonnees en controlled circulation via een netwerk van adverteerders.

Opdracht

Het tijdelijk bieden van ondersteuning in telefonische- en persoonlijke verkoop vanwege een te lage personele bezetting vanwege gezondheidsredenen.